Antonín Rejcha – Kvintet B dur pro klarinet a smyčce op. 89; W. A. Mozart – Kvintet A dur pro basetový klarinet a smyčce K 581; Ondřej Kukal – Clarinettino. Concertino pro klarinet a smyčce op. 11
Ludmila Peterková – klarinet, basetový klarinet, Bennewitzovo kvarteto (Jiří Němeček – 1. housle, Štěpán Ježek – 2. housle, Jiří Pinkas – viola, Štěpán Doležal – violoncello), Pavel Klečka – kontrabas (Clarinettino)
Tři skladby vzniklé v rozpětí 200 let, a přesto mají mnoho společného; jejich skladatelé měli klarinet v lásce a v uvedených dílech nechali v plnosti zaznít bohatství své melodické invence. Všichni se nechali inspirovat vynikajícím klarinetistou. Mozartův kvintet vznikl pro virtuosního hráče Antona Stadlera, Ondřej Kukal psal své chytlavé Clarinettino pro vycházející klarinetovou hvězdu Ludmilu Peterkovou. Ta dílo s velkým ohlasem premiérovala a po dvou desetiletích se k němu vrací na této nahrávce. Nespočetněkrát nahraný Mozartův „Stadlerův“ kvintet pro mnohé vyzní neobvykle; Ludmila Peterková se totiž rozhodla nahrát jej na hlubší basetový klarinet, nástroj okouzlující sametové barvy, pro který byl původně napsán. Že Rejchův kvintet není na nahrávce „do počtu“, že jeho hravá nápaditost obstojí i vedle Mozartovy dokonalé vyváženosti, o tom se přesvědčíte při prvním poslechu. Skvělým partnerem je klarinetistce Bennewitzovo kvarteto, které patří k nejlepším mladým pokračovatelům slavné české kvartetní tradice. Svědčí o tom jejich soutěžní úspěchy (soutěž ARD Mnichov 2004, 1. cena a zlatá medaile v Ósace, 1. cena na soutěži Premio Paolo Borciani 2008) i ohlasy z koncertů na nejvýznamnějších pódiích Evropy, USA a Japonska.
Ludmila Peterková otevírá hravý a barevný svět klarinetu napříč dvěma staletími.
Supraphon – SU 4061-2